Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

Συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου: 13/02/2017



Η Συνεδρίαση στις 13 Φεβρουαρίου 2017

Πριν αναφερθούμε στο κύριο θέμα μας, που είναι τα προς έγκριση θέματα του Δ.Σ., οι ανακοινώσεις, οι  παρατηρήσεις και οι παρεμβάσεις του δημάρχου, των αντιδημάρχων και δημοτικών συμβούλων, θα ρίξουμε μια ματιά σε ένα φλέγον θέμα που έχει άμεση συνάφεια με την πόλη και τον κεντρικό Δήμο της πόλης μας: Τον ΟΛΘ και τη σύμβαση παραχώρησής του σε ξένα επενδυτικά σχήματα.

Σχετικά με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης
Είναι γνωστή η αγωνία του δημάρχου Γ. Μπουτάρη, του αρχηγού της αντιπολίτευσης των ΕΝΤΑΞΕΙ Στ. Καλαφάτη, της Ρίας Καλφακάκου της ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΠΟΛΗΣ και άλλων παρατάξεων, μήπως με τα επίμονα αιτήματα του δημάρχου να δοθεί στο Δήμο η Α΄ προβλήτα, όπως έγινε στη Δραπετσώνα, τεθούν προσκόμματα στην ομαλή μεταβίβαση του λιμανιού. Θεωρούν απίστευτη  και τρομακτική την προοπτική να συμβεί κάποιο «ατύχημα» και να μην παραχωρηθεί το λιμάνι! Πολύ συχνά από το βήμα που τους παρέχει το Δημοτικό Συμβούλιο εκθειάζουν άλλα παραχωρημένα λιμάνια σε ιδιώτες, ώστε οι κάτοικοι της πόλης να πιστέψουν με τη σειρά τους στην αναπτυξιακή δύναμη των ιδιωτικοποιήσεων. Και ο δήμαρχος επιθυμεί μεν την ιδιωτικοποίηση, αλλά παράλληλα δεν σταματά να φέρνει το λιμάνι του Αμβούργου ως παράδειγμα διαχείρισής του από το Δήμο της πόλης. Για τον λόγο αυτό, ζητά την Α΄ προβλήτα να τη δώσουν στο Δήμο.

Στο μεταξύ, μετά από αρκετό χρονικό διάστημα, οι διεργασίες παραχώρησης φαίνεται πως τελειώνουν στα τέλη Μαρτίου και πως το ποσό της παραχώρησης ανέρχεται στα 180 εκατ. ευρώ, το οποίο πρέπει να εξοφληθεί σε ορίζοντα 7ετίας. Τα καθαρά έσοδα του λιμανιού για το α’ εξάμηνο του έτους 2016 ανήλθαν σε 5,54 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα ήταν μειωμένα εξαιτίας των απεργιών των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση -λέει η διοίκηση του λιμανιού- ενώ οι εργαζόμενοι αποδίδουν τη μείωση των καθαρών κερδών στη σκόπιμη  απαξίωση του λιμανιού. Γι’ αυτό και έχουν υποβάλει μήνυση στον εισαγγελέα διαφθοράς.
Το γεγονός είναι πως η πόλη χάνει την περιουσία της και τη στρατηγική της ασφάλεια. Έχασε το αεροδρόμιο, που πέρασε στο Γερμανικό Δημόσιο μαζί με 99 πυροσβέστες που αποσπάστηκαν εκεί για να εγγυώνται την ασφάλειά του, τώρα χάνει και το πολύτιμο λιμάνι της, την εμπορική και στρατηγική πύλη προς την ηπειρωτική Ευρώπη, τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα. Να λοιπόν τίνι τρόπω ένα μεγάλο και παράνομο χρέος μπορεί να γίνει το άλλοθι για την αρπαγή περιουσιακών στοιχείων ενός κράτους, αφού κάθε ενδιαφερόμενος πιστεύει ότι μπορεί ν’ αρπάξει οτιδήποτε άξιο λόγου διαθέτει η χώρα... Θεσσαλονίκη, δες το λιμάνι σου καλά γιατί μετά το Μάρτιο δεν θα σου ανήκει (βλ. και Γερμανο-αραβική κόντρα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης).  
Στις 11/02/2017 οργανώθηκε στο δημαρχείο το 2ο Ελληνοκινεζικό Φόρουμ, με αφορμή τη
διοργάνωση του εορτασμού της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς από το Δήμο Θεσσαλονίκης. Παρόντες ήταν ο Γ. Μπουτάρης, ο πρόεδρος της Αμφικτιονίας Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων Ηλίας Ψινάκης, ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, ο υφυπουργός εξωτερικών Γιάννης Αμανατίδης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης και ο πρόεδρός της Τάσος Τζήκας, ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Ζοού Ξιαολί και επιχειρηματικοί παράγοντες της Κίνας. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν η επιτάχυνση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και η διευκόλυνση από την πλευρά του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να πραγματοποιηθεί ο σύγχρονος «Δρόμος του μεταξιού». Ο Στέργιος Πιτσιόρλας έκρινε πολύ θετική την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς και την εξαγορά ποσοστού του ΑΔΜΗΕ από κινεζική επιχείρηση. Τόνισε πως πρέπει η Ελλάδα με έργα υποδομών (σιδηρόδρομους και οδικά δίκτυα) να βοηθήσει την Κίνα να συνδεθεί με την Κεντρική Ευρώπη μέσω των λιμανιών. Τα λιμάνια θα συνδεθούν με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα που διασχίζει την Κεντρική Ευρώπη. Επιπλέον, μπορούν να γίνουν πολιτιστικές και τουριστικές ανταλλαγές ανάμεσα στους δύο από τους αρχαιότερους πολιτισμούς.
Σχόλιο: Οι βελτιώσεις στις υποδομές με ποιανού λεφτά θα γίνουν; Ήδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραχωρήθηκε με ευτελές τίμημα 45 εκατ. ευρώ στο Ιταλικό Δημόσιο, παίρνοντας και επιδότηση 250 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές.
Το γιατί ο «Ελληνικός Δρόμος του Μεταξιού» δεν έγινε μέχρι σήμερα για την οικονομική ανάπτυξη της ίδιας της Ελλάδος, που είχε όλες τις προϋποθέσεις να το κάνει, αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα. Φαίνεται πως πάντα οι κυβερνώντες αυτόν τον τόπο τον ήθελαν υπανάπτυκτο, παρασιτικό, για να παίρνει δάνεια και να έχει να δίνει ενέχυρα.

Μετά από την εισαγωγή αυτή, περνάμε στα θέματα ημερήσιας διάταξης του δημοτ. συμβουλίου. Κρίνουμε πως τα σημαντικότερα είναι τα παρακάτω:

-Εξουσιοδοτείται ο δήμαρχος να υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου και των:
1. Ν.Π.Ι.Δ. «Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης»
2. Αστική μη κερδοσκοπική Εταιρεία διοργάνωσης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων ARTBOX
3. «Σωματείο για την καλλιτεχνική εκπαίδευση «Ατελιέ 3-103»,
LAΒattoir (το Σφαγείο γαλλιστί) τα Δημοτικά Σφαγεία.
Να το συνηθίζουμε για να μην ξεχνιόμαστε...
για τη διαμόρφωση πολιτισμικών πλαισίων και την παραγωγή πολιτιστικών αγαθών στο χώρο των παλιών Δημοτικών Σφαγείων (LABattoir). Το πρώην Δημοτικό Σφαγείο γίνεται χώρος της ΜΚΟ LAΒattoir, που διαφημίζεται ως τέχνη για την κοινωνική αλλαγή. Προς ποια κατεύθυνση θα πάει η «κοινωνική αλλαγή» της; Θα είναι μια κοινωνικά διαδραστική μηχανή – λέει – που θα παράγει πολιτισμό, προτείνοντας λύσεις και στρατηγικές για το μέλλον. 
Μεταξύ των συνεργατών της LAΒattoir είναι και το Ινστιτούτο Γκαίτε. Κάποιες από τις οργανώσεις αυτές δεν μπαίνουν καν στον κόπο να περιλαμβάνουν την ελληνική γλώσσα στο ιστολόγιό τους. Κρίμα! Τώρα ονομάζονται με όρους παγκοσμιοποίησης «Κοινωνία των Πολιτών»!  

-Στο θέμα 18 αναφέρεται πως εγκρίνεται η συμμετοχή του Δήμου Θεσ/νίκης στο Δίκτυο Ελληνικών Πράσινων Πόλεων. Τι είναι οι πράσινες πόλεις; Την απάντηση μας τη δίνει το Γερμανικό Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ: «Πράσινες» λέγονται οι πόλεις που παίρνουν μέτρα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, που κάνουν ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων, που εξασφαλίζουν καθαρό αέρα για τους κατοίκους (σ.σ.: εξαιρείται ο αμίαντος και το αρσενικό από τα μεταλλεία Χαλκιδικής;), βιώσιμες μεταφορές, βιώσιμη «απασχόληση» (voucher), έλεγχο στην κατανάλωση νερού, διαχείριση αποβλήτων και λυμάτων. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε στο ίδιο το Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ (εδώ).

-Στο θέμα 22 εγκρίνεται διεθνής διαγωνισμός για την ασφάλιση των οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου για δύο έτη με κόστος 978.106 χιλιάδων ευρώ. (σ.σ.: Διεθνής διαγωνισμός; Εδώ οι εγχώριοι ασφαλιστές στενάζουν από τη λιτότητα.)

-Κατάργηση ως αυτόνομου του ΝΠΔΔ με την επωνυμία ΟΒΡΕΠΟΜ (Οργανισμός Βρεφονηπιακής, Παιδικής και Οικογενειακής Μέριμνας) και συγχώνευσή του με τη Διεύθυνση Παιδικών Σταθμών. Οι υπάλληλοι του οργανισμού θα μεταφερθούν στον κεντρικό Δήμο. Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ. Λόγω των αντιδράσεων το θέμα αναβλήθηκε.
 
Σχεδιασμός στάσεων για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία
-Αρχίζουν διερευνητικές γεωτρήσεις για το έργο «Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσ/νίκης». Το έργο αυτό θ’ αποτελέσει την κανονική θαλάσσια συγκοινωνία της πόλης. Τα έργα που προβλέπονται είναι σημαντικά. Εξέδρες 700 τ.μ. η κάθε μία για τις στάσεις μέσα στη θάλασσα, χώρος 150 τ.μ. για έκδοση εισιτηρίων, διάδρομοι 5 μέτρων για τις εξέδρες, πλωτοί κυματοθραύστες για την απρόσκοπτη πλεύση των καταμαράν. Τα καταμαράν θα είναι χωρητικότητας 200-250 ατόμων.

-Έγκριση πιστώσεων για τη μετάβαση του δημάρχου Γ. Μπουτάρη και της αντιδημάρχου Λίνας Λιάκου στην Αθήνα. Η μετάβαση είχε σκοπό τη συνάντηση δημάρχου και αντιδημάρχου με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση. Το θέμα της συνάντησης αφορούσε το δάνειο των 37,5 εκατ. ευρώ που θέλει να πάρει ο Δήμος από την ΕΤΕΠ. Ένας από τους όρους δανειοδότησης είναι και το ποσοστό 25% από ιδίους πόρους που πρέπει να συνεισφέρει ο δανειζόμενος Δήμος, για να εκταμιευτεί το δάνειο. Συζήτησαν, λοιπόν, για τον τρόπο εξεύρεσης των χρημάτων. Μάλλον προσανατολίζονται σε κονδύλια του ΕΣΠΑ, για τα οποία είναι αρμόδιος ο Χαρίτσης.

Αφού τελείωσαν τα 64 θέματα ημερησίας διάταξης, η συνεδρίαση συνεχίστηκε με ανακοινώσεις.
          Πρώτος ομιλητής ο δήμαρχος: Αναφέρθηκε στο ταξίδι του στο Τελ Αβίβ, όπου θαύμασε την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου που έγινε με δάνειο 160 εκατ. ευρώ. Άλλο σημαντικό που ανέφερε ήταν η ολοκλήρωση μονάδας διαλογής απορριμμάτων, όπως συνέβη και στη Σόφια. Ιδού με ποιον τρόπο ο δήμαρχος παρουσιάζει στο κοινό την καύση απορριμμάτων -δηλ. σκουπιδιών, για να
λέμε τα πράγματα όπως είναι: «Τα μαζεύουμε όλα, εκτός από οργανικά και γυαλί, σε έναν κάδο. Αυτά ξεραίνονται, τεμαχίζονται, μένει ένα υπόλοιπο μεικτό που μας δίνει το καύσιμο RDF. Να γίνει η παρουσίαση στο ΦΟΔΣΑ» (Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων).
Σχόλιο: Τόσο απλά. Τώρα, αν το καύσιμο αυτό περιέχει βαρέα μέταλλα και δεν μπορεί καμιά τεχνολογία να το θέσει υπό ολοκληρωτική δέσμευση, αλλά ένα σημαντικό μέρος του εκλύεται στην ατμόσφαιρα, δε χρειάζεται να το αναφέρουμε; Αν ο αέρας της πόλης μαζί με την τοξική σκόνη από τα μεταλλεία στις Σκουριές θα είναι δηλητήριο για τους κατοίκους, ποια η σκοπιμότητα να μας μιλάνε τόσο συχνά για βιωσιμότητα του αέρα των αστικών περιοχών στο πλαίσιο της πράσινης ανάπτυξης; (βλ. άρθρο της δημοτικής παράταξης ΜΕΝΟΥΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ σχετικά με τις επιπτώσεις της καύσης των σκουπιδιών στην υγεία).
Καύση σημαίνει διοξίνες και καρκίνους. Δεν πρέπει να γίνουν τέτοια εργοστάσια στην τόσο ρυπασμένη περιοχή της Θεσσαλονίκης, με την πυκνή δόμηση και τα αιωρούμενα μικρο-σωματίδια PM10.
Αφού, λοιπόν, ο δήμαρχος «εξήγησε» τι σημαίνει καύση σκουπιδιών και υπονόησε πως, αφού το κάνει το Ισραήλ, γιατί όχι κι εμείς, κάλεσε τον Σπύρο Πέγκα να πει τα δικά του και, όπως φάνηκε, να τον βγάλει από τη δύσκολη θέση.

Ο κ. Σπ. Πέγκας (Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης) αναφέρθηκε στον τομέα τουρισμού. Είπε ότι η Θεσσαλονίκη θα συνδεθεί με απευθείας αεροπορικές πτήσεις με το Τελ Αβίβ δύο φορές την εβδομάδα. Ότι η Θεσ/νίκη είναι μια πόλη ιδιαίτερα συμπαθής στους Ισραηλίτες λόγω της εβραϊκής της κληρονομιάς και του Μουσείου Ολοκαυτώματος που πρόκειται να κτισθεί εδώ. Μαζί τους ήταν και επιστήμονες από το ΑΠΘ, την ΑΖΚ (Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας) και άλλοι επιχειρηματίες.
Μόλις τελείωσε ο Πέγκας την ανακοίνωσή του για το τουριστικό κομμάτι του ταξιδιού, συνέχισε και πάλι ο δήμαρχος. Αναφέρθηκε στις παλιές περιοχές του Τελ Αβίβ που έχουν αναβαθμιστεί και αξιοποιηθεί, στα μαγαζιά που νοικιάζει ο Δήμος και βγάζει κέρδος, στο Μουσείο Διασποράς των Εβραίων (Μουσείο των Εθνών) στο οποίο συγκεντρώνεται η παγκόσμια παρουσία των Εβραίων της διασποράς, οι οποίοι βοηθούν οικονομικά την πόλη. Κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει κι εδώ όπως είπε, στο Παλατάκι. Να γίνει το Μουσείο του Απανταχού Ελληνισμού. Με αυτό τον τρόπο οι ελληνικές κοινότητες θα ενωθούν και θα βοηθήσουν.
Σχόλιο: Αν τώρα τον άκουγε κάποιος από τους απανταχού Έλληνες, μάλλον θα εκνευριζόταν. Όταν είναι γνωστό πως για να εγκατασταθεί κάπου η θερμοκοιτίδα νεοφυών επιχειρήσεων OK! THESS, έκαναν έξωση από το κτίριο στο οποίο στεγάζονταν από το 1990 τα γραφεία του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού!

Ο δήμαρχος συνέχισε να μιλά για την αγαστή συνεργασία με το Ισραήλ, για το Μουσείο Ολοκαυτώματος που σχεδιάζεται να γίνει στην πόλη, για το Διεθνές Ίδρυμα με έδρα τις Βρυξέλλες σε συνεργασία με την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσ/νίκης. Πρόσθεσε πως θα υπάρχει και ομάδα Ισραηλοελληνικής φιλίας, θα γίνονται και ανταλλαγές μαθητών. Στο σημείο αυτό ο Ματθαιόπουλος, δημοτικός σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΥΓΗΣ, κάτι ανέφερε για σημιτισμό και ακολούθησε ένας οργισμένος διάλογος μεταξύ τους. Η παρουσία και μόνο του Ματθαιόπουλου στο Δ.Σ. δυσαρεστεί τον δήμαρχο. Τον προκάλεσε να δηλώσει πως ανήκει στη Χρυσή Αυγή και πως έχει φασιστική αντίληψη. Ο Ματθαιόπουλος του απάντησε πως δεν έχει δημοκρατική συμπεριφορά. –«Ελα στο γραφείο μου να σε κεράσω λουκούμι ή σάμαλι», ήταν η απάντηση του κ. Μπουτάρη.
Σχόλιο: Ανεβασμένο επίπεδο συζήτησης!!! Ο Ματθαιόπουλος, όπως και να έχει, είναι τόσο δημοκρατικά εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ., όσο τουλάχιστον και όλοι οι υπόλοιποι. Τον ψήφισε μέρος του λαού. Ας δούνε λιγάκι γιατί ο κόσμος ψηφίζει Χ.Α. και ποιοι δώσανε την άδεια σ’ αυτό το κόμμα να διεκδικεί θέσεις στα δημόσια πράγματα, τη στιγμή που κανείς από τους ιθύνοντες δεν είναι ώριμος να διαχειριστεί το θέμα. Ας προβληματιστούν λιγάκι για το αν θα ήταν ποτέ δυνατόν μια πραγματικά δημοκρατική πολιτεία να περιλαμβάνει στους κόλπους της φασιστικές αντιλήψεις. Ένας λαός που αισθάνεται κυρίαρχος βρίσκεται σε αρμονία με το εθνικό του φρόνημα, χωρίς να χρειάζεται κόμματα όπως τη Χ.Α. για να του δίνουν την ψευδαίσθηση αυτή.

Στη συνέχεια ο δήμαρχος μίλησε για τον χριστουγεννιάτικο διάκοσμο που άρεσε σε πολλούς,
για τα αποτεφρωτήρια στο Δήμο Πανοράματος και για την παρουσίαση του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό για τις αρχαιότητες (Παρουσίαση μελέτης με τίτλο «Σταθμός Βενιζέλου με κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί») που θα γίνει στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στις 22 Φεβρουαρίου.

Επόμενος ομιλητής ήταν ο Θανάσης Παππάς (Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος & Καθαρότητας), από τον οποίο μάθαμε πως:
1. Καθυστερεί η χωροθέτηση αποτεφρωτηρίου και η ανάπλαση των κοιμητηρίων της Αναστάσεως του Κυρίου, γιατί τα κτίσματα στο χώρο είναι αυθαίρετα!!!! Μόνο με όρους εκτός σχεδίου μπορεί να προωθηθεί αυτή η διαδικασία (η προχειρότητα των σχεδιασμών δεν μας εκπλήσσει πλέον).
2. Υπάρχει πρόβλημα με την προμήθεια καυσίμων. Μειοδότης είναι η εταιρεία Χριστόφορος Καιρίδης Α.Ε. Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αρνείται να υπογράψει τα εντάλματα, ώστε να πληρωθεί η εταιρεία. Το πρόβλημα κατά τον κ. Παππά βρίσκεται στο ότι η εταιρεία θέλει να κόβονται τιμολόγια με τιμές λιανικής και όχι χονδρικής πώλησης. Η πάρεδρος ζητάει δελτία κίνησης των οχημάτων του Δήμου, χιλιομετρικές μετρήσεις και άλλα στοιχεία. Το πρώτο τιμολόγιο κόπηκε το Δεκέμβριο του 2016. Δεν υπάρχει θέμα κακοδιαχείρισης. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι πως ο Δήμος δεν έχει εγκαταστήσει ακόμη στο βενζινάδικό του στο ΣΜΑ σύστημα εισροών και εκροών καυσίμων. Διαθέτει ένα απαρχαιωμένο σύστημα. Το νέο σύστημα ελέγχου θα μπει από τον επόμενο ανεφοδιασμό.
Σχόλιο: Το γεγονός πως ακόμη δεν εγκατέστησε ο Δήμος σύγχρονο σύστημα εισροών και εκροών δεν είναι σημάδι κακοδιαχείρισης; Πώς θα γνωρίζει ο υπεύθυνος για τα καύσιμα αν η προμηθεύτρια εταιρεία, προμηθεύει τις σωστές ποσότητες καυσίμων; Βλ. σχετικό άρθρο.

Ακολούθησε ο Στ. Καλαφάτης που έκανε σκληρή αντιπολίτευση. Εν ολίγοις είπε: Η νέα περιπέτεια με τα καύσιμα τραβάει προς τα κάτω το επίπεδο της Δ.Σ. Σχετικά με το λιμάνι και τη φασαρία με την Α΄ προβλήτα, υπήρξε θολούρα και «δούλεμα» προς τους Θεσσαλονικείς. Όσον αφορά στα έργα του Δήμου, περιορίζονται στο κέντρο, ενώ στην Ξηροκρήνη και στην οδό Γιαννιτσών ντρέπεται κανείς να πάει. Κάποια έργα, για τα οποία ο Δήμος κατέθεσε πρόταση χρηματοδότησης, κόπηκαν από την Περιφέρεια. Ποια είναι αυτά τα έργα; Την ανάπλαση της πλατείας Χρηματιστηρίου και τα φωτοβολταϊκά ο Καλαφάτης τα δρομολόγησε. Για τον στολισμό των Χριστουγέννων, η γνώμη του είναι πως ήταν αποτυχία. Ο καλλιτέχνης του διακόσμου Απόστολος Βέττας εκτέθηκε για τα επιπλέον χρήματα που πήρε και πρέπει να έρθει να κάνει απολογισμό. Τέλος, για τον FM 100 τα εύσημα πρέπει να τα πάρει η Ν.Δ.
Σχόλιο: Τα έργα που κόπηκαν από την Περιφέρεια είναι η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας και η επέκταση της Νέας Παραλίας. Τα έργα δεν εγκρίθηκαν γιατί έπρεπε να πάρουν κονδύλια και άλλοι 11 Δήμοι. Ο Δήμος Θεσ/νίκης, σύμφωνα με τη Βούλα Πατουλίδου, ήθελε να κάνει
κουμάντο στη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (βλ. σχετικό άρθρο).
Βλέπουμε ότι εξελίσσεται μια κόντρα μεταξύ Μπουτάρη και Τζιτζικώστα. Ο τελευταίος πήρε «κεφάλι» στην κούρσα της Βιώσιμης Ανάπτυξης και δεν δίστασε να υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με τον ερευνητικό σταθμό CERN, για να τους καθοδηγήσουν σε βιώσιμες ψηφιακές μορφές ανάπτυξης, τεχνολογιών, καινοτομίας (βλ. σχετικό άρθρο).

…Και το δημοτικό συμβούλιο συνέχισε για ώρες τη συνεδρίασή του. Ο Ματθαιόπουλος επανεμφανίστηκε, παρουσίασε τον εαυτό του και τις μουσικές του σπουδές, κατηγόρησε το δήμαρχο που δεν τιμά το Ποντιακό Ολοκαύτωμα, που βάζει σε δεύτερη μοίρα τους Έλληνες σε σχέση με τους μετανάστες και μετά έφυγε από την αίθουσα. Με τη σειρά του ο πρόεδρος Αβραμόπουλος εμφάνισε βίντεο της Χ.Α. με ναζιστικά τραγούδια και ύμνους. Όλοι τοποθετήθηκαν εναντίον του φασισμού και μόνο ο Κ. Σεβρής τόνισε πως σημασία έχει να βρούμε τις αιτίες του φαινομένου. Παρατήρησε πως η πόλη συνεχώς παρακμάζει και σκοτεινιάζει. Η Μόνικα Αϊβάζογλου δήλωσε την αντίθεσή της με τις επιλογές του Δήμου να τοποθετήσει τα κινούμενα παρκάκια που δωρίζει η εταιρεία  «Παπαστράτος» σε μέρη όπου αφθονεί το πράσινο, όπως στην πλατεία ΧΑΝΘ, στη Μελενίκου και στο Ζωολογικό κήπο. Ο πρ. αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης ζήτησε ο χώρος του ορφανοτροφείου Μ. Αλέξανδρος, που τώρα κατεδαφίζεται, να δοθεί στο Δήμο για να γίνει κοινωνικό ιατρείο στην Τούμπα.

Στη δευτερολογία του ο κ. Μπουτάρης υπερασπίστηκε την οικονομική διαχείριση που κάνει. Μείωσε στο μισό την επιχορήγηση στη ΔΕΠΘΕ (Δημοτική Εταιρία Πληροφόρησης θεάματος και Επικοινωνίας). Για τη Χρυσή Αυγή είπε πως δεν είναι αποδεκτή ως ιδεολογία, ούτε κάνει καλό να λέμε πως ο Ματθαιόπουλος είναι εκλεγμένος εκπρόσωπος. Για τον κ. Καλαφάτη είπε πως πρέπει να διαλέξει αν θέλει να είναι βουλευτής ή δημοτικός σύμβουλος. Ας αφήσει τη μία θέση για κάποιον άλλο.  
Για την πώληση του λιμανιού: Ο χώρος παραμένει στο κράτος. Στο Αμβούργο το λιμάνι ανήκει στην πόλη και εισφέρει 2% επί του τζίρου στα δημόσια έσοδα. Η δική μας συμφωνία για το λιμάνι είναι το 3% του τζίρου να πηγαίνει στους Δήμους. Ο Τσίπρας είπε πως μετά τη σύμβαση παραχώρησης, θα τεθούν οι όροι της σχέσης του παραχωρησιούχου με την πόλη. Υπεραμύνθηκε των έργων του Δήμου που έκοψε η Περιφέρεια, λέγοντας πως όλοι οι τουρίστες στο κέντρο κατευθύνονται. Στη γιορτή της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς δεν περπατούσε ψυχή. Σχετικά με τις συγκοινωνίες, εξήγησε πως ο Σπίρτζης δεν τους έστειλε ακόμη γραπτή πρόταση, μόνο προφορικά τους ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση θέλει εταιρικό σχήμα δημόσιας αρχής σε συνεργασία με τους Δήμους. Ο ίδιος προτείνει να κηρύξει η Δημόσια Αρχή Μεταφορών διεθνή διαγωνισμό.
Τα «ωραιότερα» νέα τα άφησε για το τέλος: Η πόλη έμεινε με 16 τροχονόμους και ο πληθυσμός της πόλης μειώθηκε κατά 15%. Αυτό κατά τη γνώμη του δεν οφείλεται στη συγκυρία, αλλά στο δυτικό τρόπο σκέψης που θεωρεί αρκετά τα δύο παιδιά ή το ένα, ίσα για να τηρούνται οι ισορροπίες. Να δοθούν κίνητρα για αύξηση των γεννήσεων.
Σχόλιο: Στο Αμβούργο θεωρούν παράνοια να παραχωρήσουν σε ξένο ιδιώτη το κόσμημα της πόλης τους, γιατί τιμούν και αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα των δημοσίων αγαθών. Ούτε και έχουν μάθει να βάζουν χέρι στα δημόσια έσοδα. Ο Έλληνας απαξίωσε στη συνείδησή του τα δημόσια αγαθά, γιατί οι πολιτικοί του πάντα τα θεωρούσαν ως μοχλό για να φτιάχνουν ιδιωτικές περιουσίες. Πώς τώρα να νοιαστεί που χάνει κάτι που ποτέ δεν είχε στην πραγματικότητα; Πόσο περήφανος ένιωθε που ένας δημόσιος φορέας καταληστευόταν από επιτήδειους; Όσο για τις συγκοινωνίες, με διεθνή διαγωνισμό προωθείται σαφώς η παραχώρηση των μεταφορών σε ξένα συμφέροντα. Αυτό θα είναι πολύ σκληρό για τους κατοίκους και για τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ. Ο ξένος θα νοιάζεται για τον ντόπιο πληθυσμό πολύ λιγότερο από τον ΟΑΣΘ (στο σημείο αυτό ο δήμαρχος είναι ανακόλουθος, αφού αφενός λέει πως το κράτος και οι δήμοι δεν είναι επιχειρηματίες, αφετέρου θαυμάζει τον συνετό τρόπο διαχείρισης από τους ξένους Δήμους των δημόσιων και δημοτικών  αγαθών). Η δε υπογεννητικότητα υπήρχε και πριν από τα μνημόνια. Ξεκίνησε μετά τη μεταπολίτευση ως νέα σύγχρονη «φιλοσοφία». Γιγαντώθηκε όμως μετά από τα μνημόνια. Και δεν είναι μόνο η μείωση των γεννήσεων, είναι και οι πρόωροι θάνατοι, είναι και οι αυτοκτονίες, είναι και η φυγή 500 χιλιάδων νέων προς άλλες χώρες ανά την υφήλιο. Αν συνεχιστεί η μείωση του πληθυσμού, θα ψάχνουμε την Ελλάδα και δε θα τη βρίσκουμε.
Και ποια είναι τα κίνητρα που προτείνει ο δήμαρχος; Το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, ο ΟΒΡΕΠΟΜ ή τα κοινωνικά συσσίτια;… Το κίνητρο δεν μπορεί να είναι άλλο παρά η ελπίδα πως τα παιδιά που θα γεννηθούν θα έχουν μια καλή ζωή σε τούτο τον τόπο. Καιρός οι δημοτικοί άρχοντες και όλοι οι υπεύθυνοι να καταλάβουν πως, όσο συνεχίζεται η πληρωμή του αβάσταχτου και ληστρικού χρέους, οι άνθρωποι θα χάνονται από ελλείψεις σε υγεία, από φτώχεια και εξαθλίωση, αλλά δε θα ανανεώνονται με νέες γεννήσεις.

Ένα πράγμα γίνεται κατανοητό. Όσο οι κάτοικοι της πόλης αφήνουν τους κυβερνήτες της να ενεργούν εν αγνοία τους, θα βρεθούν μπροστά σε εφιαλτικές συνθήκες ζωής και θα αναγκαστούν να αγωνιστούν εκ των υστέρων.
           
Αρθρογράφος: Αννα Σεμερτζίδου - Μπαλούμη, υπεύθ. ΟΤΑ, μέλος συντονιστ. ΕΠΑΜ ΤΟ Θεσσαλονίκης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου