Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2016

Συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου: 29/8/2016



Η Συνεδρίαση στις 29 Αυγούστου 2016


Στις 29/8/16 παρακολουθήσαμε τη 17η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης. Τα θέματα της ημερησίας διάταξης ήταν 61 στον αριθμό και επιπλέον άλλα τέσσερα που συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν εκτός ημερησίας διάταξης.

            Πριν να αρχίσει η συζήτηση επί των θεμάτων, ανέβηκε στο βήμα η κ. Δέσποινα Σονιάδου, εκπρόσωπος του νεοσύστατου Συλλόγου Δανειοληπτών Ελβετικού Φράγκου, και εξέθεσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκεκριμένοι δανειολήπτες λόγω της αλλαγής ισοτιμίας ευρώ και φράγκου, http://www.daneia-chf.gr/.
            Εκείνο που ζητούσε η κ.Σονιάδου ήταν να αναγνωριστεί από το δημοτικό συμβούλιο η αδικία που γίνεται σε βάρος τους, καθώς πολλοί από τους δανειολήπτες αυτούς αντιμετωπίζουν αδυναμία πληρωμών και έρχονται αντιμέτωποι με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς. Τελικά ζητήθηκε από τον Γ. Ρακκά να εκδοθεί ένα ψήφισμα συμπαράστασης, κάτι που όλους τους βρήκε σύμφωνους.

Στη συνέχεια τέθηκαν τα θέματα της ημερησίας διάταξης.
Εγκριση δαπανών σε βάρος ψηφισμένων πιστώσεων  για μεταβάσεις των Γ.Μπουτάρη, Καλυψώς Γούλα και Μαγδαληνής Λιάκου στην Αθήνα. Το θέμα αφορά τις ‘Ανθεκτικές Πόλεις‘’, ένα πρόγραμμα εμπνεύσεως Ιδρύματος Ροκφέλερ. Όσο για το τι σημαίνει ‘’ανθεκτική πόλη’’ γράψαμε σε προηγούμενη αναφορά μας. Ξαναθυμίζουμε εισάγοντας τον σύνδεσμο με το κείμενο της ομιλίας της κ. Λιάκου: http://www.thessaloniki.gr/userfiles/file/Dioikisi(NeosOEY)/AytTmDimDiethSxeseon/GrafeioTypou/ResilientCity/Omilia_Liakou.pdf     
      
Τι συμπέρασμα βγαίνει από την ομιλία αυτή; Ότι η Θεσσαλονίκη έγινε με λίγα λόγια ένα πειραματικό εργαστήρι για να  αποδειχθεί πως είναι ανθεκτική και ‘’έξυπνη΄’ πόλη. Δηλαδή, αντέχει σε πολλές πιέσεις είτε είναι σεισμοί, είτε ακραία φτώχεια, είτε μαζικές μεταναστευτικές ροές. Οι αυτοκτονίες και οι διαλυμένες ζωές δεν συμπεριλαμβάνονται στην ανθεκτικότητα. Οσο για το ‘’έξυπνη ή ευφυής πόλη‘’ σημαίνει μια πόλη γεμάτη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία για τους κατοίκους λόγω των πολλών ασύρματων εφαρμογών και έξυπνων δικτύων. Μέχρι έξυπνους μετρητές της ΔΕΗ σκοπεύουν να βάλουν έξω από τα σπίτια μας. Οι ασύρματες εφαρμογές είναι που μετατρέπουν μια πόλη από  ‘’χαζή’’ σε ‘’έξυπνη’’!

Εγκρίθηκε επίσης η δαπάνη  για τη μετάβαση του Σπύρου Πέγκα στην Κίνα  http://www.typosthes.gr/gr/topika/article/107175/i-thessaloniki-thelei-na-goiteusei-tin-kina-/

Άλλο αξιοπρόσεκτο θέμα είναι η έγκριση της συμμετοχής του δήμου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα
Urbact iii- Arrival Cities.Για το τι είναι αυτό μπορείτε να δείτε εδώ: http://www.thestival.gr/policy/self-government/item/260597-sto-eyropaiko-programma-urbact-iii-arrival-cities-tha-symmetexei-o-d-thessalonikis . Πρόκειται για μεταφορά εμπειριών και γνώσεων από τη διαχείριση των αφίξεων των μεταναστών. Γι αυτό και η πόλη μας ονομάστηκε ‘Arrival city‘’! Η παγκοσμιοποίηση είναι ήδη εδώ. Σε λίγο η ελληνική γλώσσα θα μιλιέται κατ’ εξαίρεση από λίγους.

Εγκρίνεται η δαπάνη ποσού 18.500 ευρώ για να διεξάγουν ιδιώτες το 2ο Φεστιβάλ Μυστηρίου με ευκαιρία τη ΔΕΘ. Στο σημείο αυτό κάποιοι διαφώνησαν λέγοντας πως αντί να δέχεται χρήματα ο δήμος από τέτοιες εκδηλώσεις, τις χρηματοδοτεί κιόλας με τα έσοδα να πηγαίνουν στους ιδιώτες! Ο δήμαρχος απάντησε πως αυτή είναι η δουλειά του δήμου, να ανοίγει δρόμο για να κάνουν πράγματα οι ιδιώτες (σημ: μετά τους λέμε κρατικοδίαιτους και διαμαρτύρονται)! http://www.ert.gr/i-thessaloniki-kalosorizi-to-2o-festival-mystiriou/

Στο 29ο θέμα που αφορούσε την επιδότηση από το δήμο δωρεάν μαθημάτων με σκοπό την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας υπήρξαν εντάσεις. Ο Γιώργος Ρακκάς της παράταξης ‘’Μένουμε Θεσσαλονίκη’’ εξοργίστηκε -και με το δίκιο του συμπληρώνουμε εμείς. Αυτά τα μαθήματα διευκολύνουν και στηρίζουν τη μετανάστευση των νέων, την κοινωνική και εθνική αιμορραγία μας που αν συνεχιστεί θα μας οδηγήσει στον αργό πολιτιστικό, επιστημονικό, οικονομικό και κοινωνικό θάνατό μας. Η τοποθέτηση του Γ. Ρακκά ήταν καίριας σημασίας. Αναγκάστηκαν και άλλοι να συμφωνήσουν, ακόμη και ο δήμαρχος!  Πρώτα είπε ‘’Μα αφού θα φύγουν που θα φύγουν ας μιλάνε τη γλώσσα τουλάχιστον’’ και μετά συμπλήρωσε πως ‘’είναι πραγματικά μια τραγωδία. ΑΛΛΑ, φταίμε κι εμείς που θέλαμε πανεπιστημιακούς τίτλους και απαξιούσαμε να γίνουμε μάστορες σε οικοδομές, όπου δούλευαν μετανάστες. Τώρα οι νέοι μας κλαίνε τη μοίρα τους στις καφετέριες και δουλεύουν εδώ εργάτες από Αλβανία και Σκόπια’’.


Το 33ο θέμα είχε τον περίεργο τίτλο: ’Εναλλακτικές μορφές τουρισμού –γίνε τουρίστας στην πόλη σου‘’. Πρόκειται για έγκριση δαπάνης προς διοργάνωση διημερίδας από το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης δήμου Θεσσαλονίκης Europe Direct. Περισσότερες πληροφορίες εδώ: http://www.thessaloniki.gr/portal/page/portal/DioikitikesYpiresies/DimotikesEpixeiriseis-NPDD/EuropeDirect


Το θέμα 54 αφορούσε την προμήθεια 13 ηλεκτρικών δικύκλων για τη δημοτική αστυνομία. Επιτέλους η δημοτική αστυνομία γίνεται βιώσιμη και ‘’πράσινη’’. Σέβεται το περιβάλλον και δεν εκπέμπει ρύπους.

Ακολουθούν άλλα δύο ενδιαφέροντα θέματα, τα 58 και 59. Και τα δύο αφορούν το πρόγραμμα REACT για την εγκατάσταση των προσφύγων/μεταναστών και της οργάνωσης του γραφείου της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ στην πόλη. Στο 58 επαναλαμβάνεται η πρόσκληση ενδιαφέροντος απευθείας ανάθεσης για είδη γραφικής ύλης και συστημάτων πληροφορικής και μηχανογράφησης προϋπολογισμού 8.147 ευρώ για τα γραφεία της Υ.Α. ΟΗΕ (όπως φαίνεται τα πληρώνει ο δήμος). Στο 59 τροποποιείται η προηγούμενη 22/2016 πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη μίσθωση διαμερισμάτων (νοικιάστηκαν μόνο 20 προς το παρών από τα προβλεπόμενα 70) για την προσωρινή διαμονή μεταναστών. Έγινε κάποιο λάθος στην προηγούμενη διατύπωση όπου απουσίαζε η πρόβλεψη για εξοπλισμό συστήματος θέρμανσης και ψύξης. Κάποιος παιδεύει πολύ την κ. Καλυψώ Γούλα, αυτό επισήμανε ο δημοτικός
σύμβουλος Κώστας Ζέρβας. Οι δημοτικοί υπάλληλοι κάνουν όλη τη σκληρή δουλειά, δεν έχουν κάποια βοήθεια από τους καλοπληρωμένους 19 συμβούλους της Ύπατης Αρμοστείας και δεν πληρώνονται  περισσότερα για την απαιτητική  δουλειά τους. Στο σημείο αυτό του επιτέθηκε φραστικά σχεδόν σε κατάσταση πανικού η κ. Γούλα τονίζοντας σε οξύ τόνο πως η ίδια δεν μπορεί να κάνει κάτι γιατί έτσι είναι οι διεθνείς συνθήκες. Όσο για τους δημοτικούς υπαλλήλους ‘’αυτό έλειπε να θέλουν να πληρωθούν επιπλέον’’ όπως είπε! Μπράβο αποικία! Πολύ σωστά. Τα έξοδα πάνε στο δήμο, οι υπάλληλοι σκοτώνονται να βγάλουν τη δουλειά με το μισθό τους μόνο, και οι 19 σύμβουλοι του διεθνούς οργανισμού καλοπληρώνονται χωρίς να συνδράμουν στο δύσκολο έργο των υπαλλήλων του δήμου!

Ερχόμαστε στα τέσσερα θέματα εκτός ημερησίας διάταξης που έφερε ο πρόεδρος του δημοτ. συμβουλίου Π. Αβραμόπουλος προς έγκριση:
1. Η εταιρεία Ζουμπουλάκης που ανέλαβε να προμηθεύσει με ψυγεία τα διαμερίσματα  για μετανάστες, ζητά την έγκριση αλλαγής του μοντέλου ψυγείων. Το γιατί δεν αναφέρεται ούτε το αν θα κοστίσουν περισσότερο ή λιγότερο.
2. Εισήγηση έγκρισης για τον επισιτισμό των προσφύγων του προγράμματος React. Εγκρίνεται η παροχή υπηρεσιών διαχείρισης προπληρωμένης κάρτας για αγορά διαφόρων ειδών χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού. Η διαπραγμάτευση θα δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική πύλη ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ και στην ιστοσελίδα του δήμου. Προηγήθηκαν δύο άγονες απευθείας  αναθέσεις  και το θέμα έρχεται εκτός ημερησίας διάταξης επειδή πέρασε ο χρόνος ένταξης στα θέματα της ημερησίας http://www.koolnews.gr/ellada/anoixe-tis-pyles-toy-o-promitheas-pos-tha-ginontai-pleon-oi-dimosies-symvaseis. Αν με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ο δημόσιος έλεγχος από τους πολίτες επί των συμβάσεων, αυτό εμείς δεν το γνωρίζουμε.
3. Γίνεται τροποποίηση της σύμβασης που θα προκηρυσσόταν με διεθνή διαγωνισμό για αποκατάσταση βλαβών στα μηχανήματα ανακύκλωσης του δήμου λόγω αλλαγής του νομικού πλαισίου. Η προβλεπόμενη δαπάνη ήταν 3.861.859 ευρώ. Τώρα αποφασίζουν χωρίς να γνωρίζουν τις νομικές αλλαγές. Αλλάζει όλη η σχετική νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις. Ενοποιείται όλη η ευρωπαϊκή νομοθεσία και ακόμη δεν γνωρίζουν ποιοι διαγωνισμοί είναι έγκυροι και ποιοι όχι. Ισχύουν όσοι διαγωνισμοί αναρτήθηκαν στη Διαύγεια και οι υπόλοιποι όχι. Εδώ προκύπτουν προβλήματα και για τις συμβάσεις και για τους παραχωρησιούχους.
4. Ο δημοτικός σύμβουλος Σιμόν Μπενσασσόν, εντεταλμένος για θέματα καινοτομίας, θα ταξιδέψει στο Τελ Αβίβ μαζί με άλλα 5 άτομα, εκπροσώπους επιχειρήσεων καινοτομίας και δικτύωσης με την Ε.Ε. Τα έξοδα που εγκρίνονται είναι 2.540 ευρώ.

            Στη συνέχεια μπαίνουμε στο μέρος των ανακοινώσεων του δημάρχου, των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και των δημοτικών συμβούλων. Θα σας μεταφέρουμε όσα ακούσαμε γιατί όλα δεν μπορέσαμε να τα παρακολουθήσουμε.
1. Γιάννης Μπουτάρης: Η επίσκεψή του στα Σκόπια έγινε μετά από πρόσκληση του προέδρου Ιβάνοβ να συμμετάσχει ως ομιλητής στη Σχολή Ηγετών. Συντάσσεται με την ελληνική κυβέρνηση για το κτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο χωρών. Ενώ βρισκόταν εκεί, τον πληροφόρησαν πως εντελώς τυχαία (;) το σπίτι του προπάππου του στο Κρούσοβο κληρώθηκε για αναπαλαίωση
μέσα από τη χρηματοδότηση ευρωπαϊκού προγράμματος. Οσο για το ότι αποκάλεσε τα Σκόπια «Μακεδονία» σε συνέντευξη που έδωσε, πρόσθεσε πως λυπάται πολύ που αναστάτωσε κάποιους, έκανε παρατυπία και μπερδεύτηκε. Αντίθετα επέπληξε τους Σκοπιανούς πως στον αγώνα τους για ταυτότητα δεν υποστηρίζουν τη σλάβικη καταγωγή τους αλλά κλέβουν την ιστορία του Μ .Αλεξάνδρου. Όμως, η βιντεοσκόπηση άλλοτε πήγαινε καλά άλλοτε χανόταν. http://www.thestival.gr/policy/self-government/item/260174-makedonia-apokalese-ta-skopia-o-g-mpoutaris-se-synenteuksi-toy-se-kanali-tis-fyrom .
Η δεύτερη ανακοίνωση του δημάρχου ήταν σχετική με το θέμα του ΟΑΣΘ. Δεν είναι δυνατόν το κράτος να υπογράφει συμβάσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, χωρίς να συνυπογράφει και η δημοτική αρχή. Η συμφωνία είναι μονοπωλιακή και πρέπει να την καταγγείλουμε στην Ε.Ε. Στον εκπρόσωπο των εργαζομένων  του οργανισμού Δημήτρη Τσερμενίδη, είπε να ζητήσουν τα δεδουλευμένα από τον ΟΑΣΘ. Η θέση του δημάρχου είναι να γίνει πλήρης αναθεώρηση της συμφωνίας. Να συνενωθούν οι αστικές συγκοινωνίες με το μετρό και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και να υπάρχουν συμβούλια επόπτευσης των ΜΜΕ της πόλης.  
Η τρίτη ανακοίνωση σχετιζόταν με το θέμα της αναστάτωσης που προκαλείται κάθε φορά στα εγκαίνια της ΔΕΘ: ’’Ερχονται οι πολιτικοί, μας χαϊδεύουν τα αυτιά με ψεύτικες υποσχέσεις, επειδή τάχα είμαστε συμπρωτεύουσα. Φέτος μαζί με τον πρωθυπουργό έρχονται 6.000 αστυνομικοί. Οι έμποροι είναι έξω φρενών και ζητάνε από τον δήμαρχο να σταματήσει τα πολιτικά εγκαίνια. Η Θεσσαλονίκη διαλύεται από τις πορείες και μοιάζει με νεκρή πόλη. Στην έκθεση ο δήμος συμμετέχει με περίπτερο με θέμα την προώθηση της ανακύκλωσης’’. Προτείνει να γίνει πραγματικότητα το όραμά του για τη ΔΕΘ. Να γίνει δηλαδή ένα διεθνές οικονομικό φόρουμ, κάτι σαν ένα μικρό Νταβός. Πόσοι δεν θα έρχονταν για ομιλίες αν τους πληρώνανε -ο Βαρουφάκης θα ερχότανε τρέχοντας να πληρωθεί. Τέλος και ενώ στην αρχή καταθέτει πρόταση για επιτόπου ψήφισμα να καταργηθούν τα πολιτικά εγκαίνια, μετά το τέλος της ομιλίας του και για κάποιον άγνωστο λόγο αποσύρει την πρόταση... Σκέφτηκε συντηρητικά;
            Το τέταρτο και αγαπημένο θέμα του με το οποίο ασχολήθηκε ήταν πάλι το λιμάνι. ’’Σε όλα τα σοβαρά κράτη το λιμάνι ανήκει στη δικαιοδοσία του δήμου. Τώρα ούτε ξέρουμε ποιος θα είναι ο ιδιώτης που θα το τρέξει και τι σκοπούς έχει. Γιατί να υπάρχει επιδοτούμενη άγονη γραμμή στην Καβάλα και στη Θεσσαλονίκη όχι’’;
           
2. Δημήτρης Κούβελας: Αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και μέλος της παράταξης ΕΝΤΑΞΕΙ. Όταν σε  ανακοίνωσή του κατηγόρησε τον Μπουτάρη πως είναι ένας από τους υπεύθυνους για τα χρόνια προβλήματα του μετρό και την καταστροφή των παρακείμενων επιχειρήσεων λόγω της χρονικής καθυστέρησης της κατασκευής του, ακολούθησε έκρηξη του δημάρχου που ξέσπασε με απίστευτο υβρεολόγιο εναντίον του ομιλητή και της παράταξής του. Τον κατηγόρησε πως είναι ίδιος με
τον Σ. Σιμόπουλο που τους είπε ’’ή αρχαία ή μετρό, και τα δυο αδύνατον να υπάρξουν’’.  Κι όμως αυτοί της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ (Γ. Μπουτάρης), επειδή εκτιμούν την ιστορία και τον πολιτισμό, προσπαθούν και για τα δύο. Και ενώ ο Κούβελας προσπαθούσε να τους θυμίσει την ένσταση στο ΣΤΕ που ακόμη να εκδικαστεί, ο δήμαρχος φωνάζει κάποιον και προβάλλεται σε βίντεο η στιγμή κατά την οποία ο Στράτος Σιμόπουλος δηλώνει ‘’ή μετρό ή αρχαία‘’. Ο Δ. Κούβελας μιλά για προκάτ βίντεο και στημένη  ιστορία, σε όλους είναι γνωστά τα κατορθώματα της τεχνολογίας. Στο σημείο αυτό θα παραθέσουμε δύο συνδέσμους, έναν από δημοσίευση του επεισοδίου σε εφημερίδα και έναν με την απάντηση του Σ. Σιμόπουλου προς τη διοίκηση του δήμου:

Ένα άλλο θέμα  το οποίο ανέφερε ο Δ. Κούβελας ήταν τα συνεχή ατοπήματα του δημάρχου αναφορικά με το όνομα Μακεδονία με το οποίο πολλές φορές αποκαλεί τα Σκόπια ο δήμαρχος, χωρίς να συνειδητοποιεί πόσο ενθαρρύνει τα Σκόπια να κλέβουν τη Μακεδονική ιστορία και ταυτότητα. 
           
3. Από τον Γιώργο Δημαρέλο μαθαίνουμε για την προβληματική σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τον ΟΑΣΘ. Χαρακτηρίζει έγκλημα τη σύμβαση. Π.χ. ο χρόνος ζωής των λεωφορείων από 10 πήγαν στα 20 χρόνια. Ο ΟΑΣΘ δεν δίνει τους ισολογισμούς του στον ΣΑΣΘ http://www.thita.gov.gr/. Αν το δημόσιο εμπλακεί σε νομικές διαφορές με τον ΟΑΣΘ πάντα δικαιώνεται ο δεύτερος. Τα μειωμένα κόμιστρα πληρώνονται από το κράτος. Σημείωση: Κάπου στην ιστοσελίδα του ΣΑΣΘ βλέπουμε πρόβλεψη και για κατασκευή τραμ http://www.kathimerini.gr/865937/article/epikairothta/ellada/to-tram-argei-na-ftasei-peiraia

4.Μετά από αίτημα του Γιώργου Αβαρλή, αντιπρόεδρος οικονομικών Γιούλη Ρανέλλα  μιλά για τα πρόστιμα που οφείλει ο δήμος στο ΙΚΑ και κυρίως στο ΤΥΔΚΥ. Το φετινό πρόγραμμα δημοτικών επενδύσεων έχει κεντρικό στόχο την αναπαλαίωση και το κτίσιμο νέων σχολικών κτιρίων. Τα
πρόστιμα του δήμου που πρέπει να πληρώσει για να πάρει ασφαλιστική ενημερότητα είναι: 4.500.000 από την υπεξαίρεση, άλλα 4.500.000 στο ΤΥΔΚΥ για το οποίο έγινε ένσταση -επιπλέον των 7.000.000 που μετράει ήδη, πρόστιμο 2.700.000 πάλι στο ΙΚΑ. Τελικά, ασφαλιστική ενημερότητα πήραν με μέσον, με τη βοήθεια του Αβαρλή και του Μηταφίδη. Σημείωση: Ο Γ. Αβαρλής τυχαία έκανε την ερώτηση ξέροντας την απάντηση εφόσον ο ίδιος μεσολάβησε για να δοθεί η ενημερότητα;

            Τελειώνοντας θεωρούμε υποχρέωσή μας να επαναδημοσιεύσουμε το σύνδεσμο που δείχνει την πρόθεση του ΣΑΣΘ για μετεξέλιξη. Από αυτά που διαβάζουμε, πολλά δεν είναι καλά. Τι σημαίνει κατασκευή τραμ; Αντέχει η πόλη άλλες παρεμβάσεις; Τι είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Ένας καταγραφέας των μετακινήσεων των πολιτών με πρόσχημα το δικαιότερο κόμιστρο; Είναι τυχαίο που όλα γίνονται ηλεκτρονικά; Δηλαδή καταγράφονται στη μνήμη ενός συστήματος δεδομένων; Θα μας μείνει κάποια ιδιωτική ζωή ή θα απαγορευτεί κι αυτή;

Ένα πράγμα γίνεται κατανοητό. Όσο οι κάτοικοι της πόλης αφήνουν τους κυβερνήτες της να ενεργούν εν αγνοία τους, θα βρεθούν μπροστά σε εφιαλτικές συνθήκες ζωής και θα αναγκαστούν να αγωνιστούν εκ των υστέρων.

Η παρακολούθηση των πεπραγμένων του Δήμου Θεσσαλονίκης διενεργείται από τον Τομέα ΟΤΑ του ΕΠΑΜ Θεσσαλονίκης, με συστηματική παρουσία στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου από τις 8/2/2016


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου